Tips tegen nagelbijten

17-04-2013 09:41

Bijna iedereen heeft het wel eens een keer gedaan: nagelbijten. Een vervelende gewoonte die te maken heeft met stress of verveling. Vaak merk je niet eens dat je nagelbijt, je doet het gewoon automatisch. Stom, want door al dat bijten krijg je niet alleen afgekluifde nagels, maar ook je kans op infecties wordt vergroot. Omdat ieder meisje natuurlijk mooie nagels wil, geef ik hier een paar tips. Maar ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan! De belangrijkste tip die ik jullie kan geven is in iedergeval dat je er 100% voor moet gaan en dat je even de tips die hieronder staan door kunt nemen!

• Byte x

Het bekende middeltje van de drogisterij: Byte-X. Heel veel zijn heel tevreden over dit product, en sommige ook niet. Ik zelf heb er niet zo goeie ervaringen mee, ik liet het nooit goed drogen, en dan gaat het aan je brood zitten! Dus, ook nog een kleine tip van mij: Laat het goed drogen! Door Bite-X gaan je nagels heel vies smaken waardoor je waarschijnlijk niet graag meer op je nagels bijt. 

• Nagellak. 

Bij sommige mensen helpt een gewone nagellak ook al. Dat is een heel vies smaakje, én het ziet er mooi uit! 

• Snoepjes of kauwgom. 

Deze tip hielp bij mij heel goed. Je mond is gewend aan de smaak van je nagels. Doe in je tas een snoepje of een kauwgompje, zo is er geen plaats voor nagels in je mond! 

• Denken.

Denk aan al die leuke dingen die je met je nagels kan doen als ze straks mooi onafgebeten zijn! Hoe mooi zou het zijn als je jou nagels niet zou afbijten? Dan kan je ze lakken en vind iedereen ze mooi! 

• Pleisters of plakband. 

Deze tip heeft bij mij ook heel erg geholpen: Plak pleisters op je nagels! Dan kan je niet kauwen! En meestal als je je pleisters er af trekt om te nagelbijten, doet dat pijn. Dat is dus heel makkelijk! En als je niet voor schut wil staan met van die pleisters, gebruik plakband! 

• Vertel het mensen.

Vertel tegen andere mensen dat je wilt stoppen. Elke keer als jij je nagels wilt bijten, moeten zij dat tegen jou zeggen. Dit helpt doordat je geen zin hebt om álweer aan te horen dat je je handen uit je mond moet halen. 

• Vijlen. 

Zorg ervoor dat je altijd een vijltje bij je hebt om je nagels te vijlen in plaats van de bijten. 

• Yoga. 

Als bij jou het nagelbijten van de stress komt. Probeer niet meer in de stress te schieten. Dit klinkt raar maar doe eens een keer Yoga! Als je wil dat ik je daar bij help, laat het weten bij de comments! Dan kan ik er misschien een keer een artikel over schrijven?

• Sparen. 

Kies één nagel uit, voor die ga jij écht sparen! Kiest bijvoorbeeld eerst je duim. Als daar een beetje een lange nagel begint te komen. Ga je voor je wijsvinger sparen, maar je mag ook niet meer aan je duim bijten! Je mag eerst nog wel aan de andere nagels bijten. Maar als je daar ook voor gaat sparen? Dan niet meer! 

• Zwarte nagellak.

Zwarte nagellak! Het klinkt raar. Maar wil jij aan nagels bijten die helemaal zwart zijn? Nee iel! 

Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben gehad! Als iets niet werkte of als je nog andere tips hebt, zet het bij de comments! Als je meer tips wil, of meer info over een tip kan je dat natuurlijk vragen! Je kan je reactie hieronder ook kwijt! I hope you like it! Xoxo, Vera.

Enquête

Comments.

nagelbijten

sharon 03-07-2013
Hai vera , ik heb alles al geprobeert maar het werkt niet , HELP ME?? -xvriendinnetje sharon

Re:nagelbijten

Sammy. 26-10-2013
Blijf doorzetten!
Onderdelen 1 - 2 van 2

Nieuw bericht