Review: Essence soft mousse make-up

02-06-2014 18:00

Hoi allemaal! Vandaag na een hele lange tijd een review. Dat is lang geleden, haha. Vandaag over een product dat ik eigenlijk niet vaak draag, maar ik denk dat andere meiden die dit lezen er misschien wel wat aan hebben. Deze review gaat over foundation. Ik heb laatst een foundation in huis gehaald, ben je benieuwd wat ik er van vind? Lees dan verder! 

Het eerste wat je ziet en (waarschijnlijk) ook aanspreekt, is de verpakking. Ik vind de verpakking van deze mousse/foundation erg mooi. Het ziet er gewoon allemaal goed uit. Wat ik wel écht heel jammer vind is dat het absoluut niet hygiënisch... Jammer. Je moet er telkens met je vinger in... Da's wel jammer. Voor de verpakking geef ik een 5,5.

De naam sprak me sowieso al aan. Mousse, dat klinkt luchtig en romig... Daarom was ik sowieso al benieuwd of hij echt aan deze factoren voldoet. Toen ik het dekseltje van het potje afdraaide was het eerste dacht ik dacht: Ohyeah, dit is mousse! Ik haalde mijn vinger erdoorheen en het is inderdaad een lekkere mousse! Ik had het eigenlijk nog wel íets mousse-achtiger verwacht, maar het is toch mousse. De structuur krijgt van mij een 7,5. 

Ik vind de geur van een product ook erg belangrijk, omdat je het natuurlijk wel de hele dag (waarschijnlijk) ruikt. Je ruikt zodra je het potje opent nog niets, gelukkig. Maar als je er echt boven gaat hangen ruik je wel iets. De geur van deze mousse is echt niet lekker, maar als ik testers van andere foundations in winkels ruik, is dit toch best oké. Ik vind het dus absoluut geen lekkere geur... Maar aangezien je het niet echt ruikt... Voor de geur geef ik een 6,5.

Tijd om te testen! Yaaaaay. Ik bracht hem aan en tot mijn schrik was hij toch erg donker voor de kleur die ik nam (01 matt sand)! Maar toen ik het uitsmeerde viel dat reuze mee. Ik had hem toch liever iets lichter gehad, maar ik kan het er mee doen. Aan een klein beetje mousse en een goede kwast heb je al genoeg. Verder is de dekking goed. Dit is natuurlijk mijn eerste foundation, dus ik kan 'm niet echt vergelijken met andere foundations, maar ik vind het (voor mijn doen) een goede dekking en het verbergt onzuiverheden bij mij zeker. Daarom geef ik de werking een dikke 8.

Dan mag alles nog wel zo goed werken, maar je moet het natuurlijk wel kunnen betalen... Deze mousse kost €3,80. Je betaald dus €3,80 voor 16 gram. Wat ik erg goedkoop vind vergeleken alle andere drogist-foundations. Ik vind dat de mousse voor dat bedrag zeker zijn werk doet! Voor het bedrag krijgt deze foundation een 9.

Wat ook nog even een goed punt is: deze mousse is niet op dieren getest, dat vind ik wel echt super goed. Ik vind dat dat wel wat extra's verdient. De mousse 0,5 puntjes meer omdat het niet op dieren is getest!

Het gemiddelde is 7,8 met die 0,5 extra. Dat vind ik toch wel een mooi cijfer en ik ben ook wel echt heel blij met deze foundation. Ik raad jullie deze foundation zeker aan, voor als je een milde dekking wilt. Ik heb bij deze review gebruik gemaakt van cijfers geven en ik heb het op het laatst het gemiddelde berekend. Vond je dit fijn? Of niet? Ik ben benieuwd. Laat het bij de poll rechtsboven deze blogpost weten. Bedankt voor je aandacht en hopelijk tot de volgende keer. Liefs, Vera.

Comments

sac guess pas cher https://www.righttraining.net/

RonnieRig 17-10-2014

Nieuw bericht

Enquête

Bij deze poll heb ik gebruik gemaakt van cijfers geven, moet ik dit vaker doen?

Ja. (30)
Nee. (18)

Totaal stemmen: 48