Love yourself, you're so beautiful! ♡

27-09-2013 19:00

Hi fantastic faces. Je denkt vast: Huh, Vera, wat is dit nou weer voor artikel? Dat snap ik, maar de titel is waar! Jij bent mooi, jij bent het waard, echt waar. Ik wil in dit artikel vertellen over hoe belangrijk het is om van jezelf te houden en hoe je zelfvertrouwen krijgt. Laten we beginnen.Proud

Mijn tips

1 Stop met vergelijken. Stop! Of het nou is bij je vriendinnen of bij jou favoriete zangeres, doe het niet! Zelf heb ik ook altijd de neiging om op een foto mijn figuur met de andere te vergelijken. Maar sinds kort ben ik er mee gestopt, want appels met peren vergelijken heeft geen zin.

2 Verander wat je kan veranderen & accepteer wat je niet kunt veranderen. Je kunt wel wensen dat je langer bent, een dun figuur hebt of een andere huidskleur hebt, maar het zit er gewoon niet in. Steek je energie in dingen die je wel kunt veranderen en ontwikkelen en laat de dingen zitten die je niet kan veranderen.

3 Doe wat je leuk vind om te doen. Als je dingen doet waar je je gepassioneerd over voelt, ga je stralen. Je voelt je goed, hebt minder last van faalangst en doet gewoon, in plaats van je suf te piekeren over 'goed en fout'. Zoek uit wat je wilt, waar je warm voor loopt en ga het doen!

Blijf lachen. Door te lachen voel je je beter. Dat klinkt heel simpel en dat is het eigenlijk ook.. Als je lacht is de wereld een stukje minder zwaar. Dus door te lachen en vrolijk te zijn, lachen anderen mensen sneller naar jou. Als je lacht voel je je positiever en dat is goed voor je zelfvertrouwen. Keep smiling

5 Denk je sterk. Schrijf positieve zinnetjes over jezelf op kleine briefjes en plak deze op je spiegel, in je agenda, bij de voordeur, in de keukenkastjes en boven je bed. Verander je zelfbeeld, door je gedachten over jezelf te veranderen.

6 Geef jezelf iedere dag een complumentje. 

7 Wees dankbaar. Het is verleidelijk om te focussen op wat er allemaal niet goed is. Maar verleg die focus eens naar de dingen die wél goed zijn. Wees dankbaar voor de dingen die je hebt, de mensen in je leven, je gezondheid, de dingen die je hebt bereikt, de ervaringen die je hebt opgedaan en de natuur om je heen. Oefen met dankbaarheid voor het leven.

8 De buitenkant is niet alles. Iedereen verdient het om met respect, liefde en compassie te worden behandeld. Als je niet zo wordt behandeld, zegt dat meer over die ander dan over jouw waarde.

9 Koop geen vrouwentijdschriften. Die afbeeldingen geven je een rotgevoel over jezelf. Alles is bewerkt, dus koop ze niet.

10 Wees altijd jezelf. De allerbelangrijkste als laatst: wees altijd jezelf. Wat maakt het uit wat mensen van jou vinden, ookal mogen ze je niet of vinden ze je niet, je bent tenminste jezelf. Alles is beter dan dat mensen de 'neppe' jij mooi of aardig vinden...

Jij bent het waard

Iedereen heeft problemen, iedereen worstelt wel ergens mee. Je kunt niet weten wat iemand van binnen allemaal doormaakt, dus vul niet voor iemand anders in dat hij/zij gelukkiger is dan jij.  En weetje, ik weet niet wie jij bent aan de andere kant van het computer-schermpje. maar ik weet dat jij mooi bent, niemand is 'lelijk'! Ook jij niet, en zoals je hierboven op het plaatje hebt kunnen leven: mooi zijn is niet alleen maar make-up of kleding. Jou gezicht (met of zonder make-up) is mooi. Je gelooft me niet he? Nou, geloof jij bent perfect, iedereen is perfect op zijn eigen manier, iemand vond het waard om jou dit leven te geven. Jij bent mooi, jij bent het waard, jij bent lief, jij bent aardig, jij bent... gewoon perfect!

Jij bent niet de enige dus samen sta je sterk

Iedereen is wel eens onzeker: jij, ik, justin bieber, je buurvrouw... iedereen! Ook jou idool, ook de mooiste vrouw ter wereld, ie-de-reen. Dus bedenk dat jij echt niet de enige bent die zich wel eens alleen voelt of is weleens onzeker. Iedereen heeft wel eens iets. Jij kan dus ook wel bij andere mensen terecht, omdat (de meesten) zij weten hoe jij je voelt. Ze kunnen je helpen en je steunen. Probeer ook om anderen te helpen als hun zich even verdrietig voelen. Ben er voor elkaar en troost elkaar. Samen sta je sterk!

Dit was het ik hoop echt echt echt heel erg dat je er wat aan hebt gehad, want je moet niet onzeker zijn... Iedereen is weleens onzeker, maar te onzeker is ook niet goed. Bedenk dat als je echt té onzeker bent, dat je altijd naar je mentor, je ouders, een psycholoog of de kindertelefoon kan gaan. Stay strong please, you're are pretty. Xo, Vera.

Comments, deel hier je verhaal, ik en de andere helpen je graag. ♡

Een supper blog !!

Nanda 20-12-2013
Hi Vera,
ik wou alleen even zeggen dat dit een supper blog is ! x

Re:Een supper blog !!

Vera 31-01-2014
Hey Nanda, dankjewel. Dat is heel lief van je! Liefs.

Blogs

Sacha 27-09-2013
Ik heb heel veel bloggen gevold en ik zou je zeggen, die mensen deden er niks mee zo wel dan was het onzin. Maar jij Vera, jij doet het fantastisch! Je verhalen helpen mensen echt ( zo als ik ) je blogt regel matig en houd je volgers tevree. Echt fantastisch dit , ik zit nu in een moeilijke situatie. Ik moet kiezen tussen 2 kanten, de 1e: mijn vrienden die met me leuke dingen doen ( naar de stad de Mac en naar het park ) en beschermen, maar niet echt populair zijn. 2e mijn Basisschool vriendin... Die pest sommige mensen uit school en mijn nieuwe vrienden, en zegt dat als ik met haar ga dan niet gepest zou worden en leukere dingen met ze ga doen ( rotzooi trappen dus... ) , Ik praat er niet met me ouders over ik voel me op school en na school heel rot., ik vind het heel erg dat ik liever met mijn basisschool vriendin en nog wat vrienden van haar omga omdat de mensen die echt om me geven ' sukkels ' 'losers ' zijn. ' Wees altijd je zelf , doe wat je leuk vind om te doen ' Die worden... Die hebben me laten denken, en ik weet nu wat ik wil. Ook al worden mijn vrienden gepest en als ik met ze om ga zelf word gepest... Ik kies voor hun we doen samen dingen dat ik echt leuk vind ! Ze komen voor me op als het nodig is en laten me niet vallen. Nola, Anna, Jemmy en Veerle ik hou van jullie ! Ik ben blij dat jullie voor me zijn x

En Vera... I love you ! X

Re:Blogs

Vera 27-09-2013
Wow, Sacha wat maak jij veel mee meid! Ik ben er altijd voor je als je iemand nodig hebt. Wow, dit deed wel wat met me. Dankjewel voor alle lieve dingen.
Oke, nu even over jou probleem. Je hebt dus al 'gekozen'. Ik vind het echt knap dat je durfde te kiezen. Ik vind zelf, dat je de goede keuze hebt gemaakt. Maar dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Laat je mening door niemand beslissen, jou mening is ook echt JOU mening. Ik vind het heel knap van je en ik heb heel veel respect voor je. Hopelijk had je er wat aan, als je me nog iets wil vertellen of vragen kan je me altijd mailen: facefantastic@hotmail.nl Heeeeeeeel veel liefs, Vera. En succes! xo
Sacha, i love you too! ♡

Re:Re:Blogs

Sacha 25-11-2013
Hooi Vera ! Dankje wel ! Een beetje een hele late reactie maar dankjewel xxxx
Het gaat goed met me. Mijn basisschool vriendin gong mij wel pesten maar uiteindelijk accepteerde ze het en deed wat aardiger !! Kus Sacha xxx

Re:Re:Re:Blogs

Vera 31-01-2014
Mooizo, ik ben super blij om dit te horen!

Re:Blogs

Jemmy 20-12-2013
Lieve Sas, ik ( wij ) houden ook erg veel van je !

Vera ff voor de duidelijkheid op Sacha de bericht :
Sacha en ik en nog wat ander meisjes zijn nu vriendinnen, die Hannah dat ene gemene basisschool vriendinnetje van sas is van school getrapt wegens veel klachten & omdat ze vak geschorst is. ze is ook verhuist nadat haar ouders gescheiden waren naar zuid-Holland dus van haar hebben we geen last meer !

Hee Veer,
jou blog is zo cool wel vet dat je dit in je eentje doet enzo.
je besteed er best veel tijd voor denk ik, maar schrijf goede tips en informatie !
Ik blijf je zeker volgen omdat ik je blog sws tof vind en ook bijzonder vind dat je er zo veel werk enz voor dit besteed.

Groetjuuuuz Jemmy :p X

Goed artikel

Thirza 27-09-2013
Hey Vera,
Al die tips, zijn zo goed ! Ik zit nu im een moeilijke situatie en sommige dingen herkende ik. Maar heel veel ook niet en dat ga ik zeker doen en proberen. Je bent echt een Super goede blogster ! Ik blik je zeker volgen !!
Kus Thirza xx

Re:Goed artikel

Vera 27-09-2013
Aaaaawh, dit is echt te lief! Ik word helemaal vrolijk (: Bedankt dat je mijn blog blijft volgen, als je iets kwijt wil, kan je me altijd mailen. Heeeeeeeel veel liefs, Vera.

Re:Goed artikel

Sacha 27-09-2013
Ik ben er mee eens ! Vera is echt super goed !x
Onderdelen 1 - 10 van 22

Nieuw bericht

Als je iets kwijt wil bij mij kan je me altijd mailen op facefantastic@hotmail.nl 

Lieve iedereen die dit leest, 

behalve dit artikel wil ik even iets kwijt. Ik wil echt dat je weet dat je mooi, lief, aardig en knap bent. Jij bent het echt echt echt echt waard. Als je zelfverzekerd bent, ben je nog mooier dan nu. Ookal vinden anderen jou kleding niet mooi, vinden ze Justin Bieber stom of heb jij een andere make-up smaak. Jij bent het waard, jij bent uniek. Jij bent de enige hier die zo is als jij. Dat is juist fijn, stel dat iedereen hetzelfde is. Dat zou toch saai zijn? Blijf alsjeblieft jezelf, je kan je ook aanpassen, maar wees zoals jij wilt zijn en hoe jij je fijn bedoeld. Als je iets bij me kwijt wil kan altijd, je kan me altijd e-mailen naar facefantastic@hotmail.nl Ik help je graag, ik wil je graag wat moed inspreken. Sta sterk. Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen. Waar je ook mee zit, welk probleem dan ook, groot of klein. Je kan me altijd e-mailen, ik zal het niet doorvertellen. Trust me. 

Heel veel liefs en succes, Vera.