To-do lists maken ✔

10-01-2014 08:00



Hey allemaal, vandaag wil ik jullie laten zien hoe ik mijn to-do lists maak. Mijn reddende middel in nood. Ik plan op deze manier mijn dag en houd controle in mijn hoofd. Op deze manier zorg ik voor rust in mijn hoofd. Het is zo ontzettend handig om een to-do lijst op het begin van de dag te maken. Het is super simpel en vorkomt een heleboel stress! Kijk je mee hoe ik mijn to-do lists maak?



Je begint door gewoon boven aan je blaadje te zetten: "To do" (met eventueel de datum). Daarna zet je eronder een sterrretje aan het begin van de regel. Dan zet je er achter wat je moet doen. Bijvoorbeeld: "Engels repetitie leren" of "Douchen". Daarna zet je de tijd erachter hoelang je denkt dat je er mee bezig bent. Met engels leren bijvoorbeeld één uur. En met douchen een halfuur. Ik zeg maar wat hoor.


Stel dat je bijvoorbeeld hebt geleerd voor Engels, dan kun je dat afstrepen. Je kan zelf weten hoe je dat doet, maar ik markeer het altijd met een gele markeerstift, dat vind ik erg prettig werken. Je kan het ook doorstrepen, als je dat prettig vind werken. Je kan gewoon expirimenteren met wat jij fijn vind. 


 


Als je bijvoorbeeld over Engels geen uur hebt gedaan, maar anderhalf uur kan je dat erachter zetten. Zo weet je voortaan dat je het beter anderhalf uur kan inschatten. Dat kan, maar hoeft niet. Persoonlijk vind ik dat niet fijn werken, maar je kan dat beter zelf bepalen denk ik.




Ook voor als je moet leren werkt een to-do list heel prettig. Wat je doet is je schrijft alle hoofdstukkken op die je moet leren met de tijd erachter. Dan ga je zo je hele lijst af en op het eind leer je alles nog een keer. Met to-do lists ben ik gewoon een halfuur minder lang aan het leren dan normaal. Ik maak voor alles to-do lists: om te leren, voor je dag, voor je huiswerk...

Voor mij werkt dit zo veel overzichtelijker dan zonder to-do list. To-do lists zijn echt mijn redders! Het voelt zo goed om aan het eind van de dag in bed te liggen terwijl je alles af hebt mogen strepen/markeren. Hopelijk hebben jullie er iets aan gehad. Heel veel liefs, Vera.

Comments

FIFA 14 Coins:FIFA 2014 azuzgihw wegpmdma ixusc bdwlcxi

Marryzrxz 10-04-2014

i LOVE your blog

kelly 10-01-2014
hoi lieve vera, i LOVE your blog! het is super perfecttttt!

Re:i LOVE your blog

Vera 11-01-2014
Awh wat lief! Dankjewel! <3

Nieuw bericht