Mijn voet-routine

20-01-2014 00:00

 

Vandaag vertel ik je over hoe je je voeten zacht maakt/zacht houdt. Ik heb een soort voet-routine die ik ongeveer om de twee weken uitvoer en waar mijn voeten heel zacht van worden. Dit moet je niet vaker uitvoeren dan om de twee weken, omdat je sommige dingen gewoon niet vaker moet uitvoeren. Zoals eelt weghalen, dat mag echt niet vaker. Dus vandaag laat ik je zien wat mijn voet-routine is. Kijk je mee?

Bron: We heart it
 

Checklist:

  • Een teiltje
  • Lekkere olie of een bruistablet
  • Scrub: gewone of speciale voetenscrub
  • Een nagelknippertje en/of een vijl
  • Een bokkenpootje
  • Teenspreiders
  • Een vettige crème
  • Een mooie nagellak

Stap 1 • Stap 1 is je eelt weghalen. Dus heb je om sommige plekken wat eelt verzameld in de wintermaanden? Haal het weg met een voetvijl of een rasp. Dit kan je voor en na het voetenbad doen, je kan even kijken wat op het etiket staat.

Stap 2 • Bij stap 2 mag je even lekker ontspannen. Vul een teil met water, niet té warm, gewoon lekker lauw. Doe er een beetje olie of een bruistablet in. Week je voeten tien minuten tot een kwartier in het water. Hiervan worden je voeten heerlijk zacht en zo kun je ze straks makkelijker verzorgen.

Stap 3 • Scrubben, om je voeten extra zacht te maken, scrub je ze goed. Gebruik een speciale voetenscrub. Als je dat niet hebt, kun je een gewone lichaamsscrub gebruiken met grove korrels. Masseer de scrub met ronddraaiende bewegingen over je voeten. Spoel ze daarna schoon met lauw water.

Stap 4 • Duw je nagelriemen terug. Eventueel kun je van tevoren nagelriemolie gebruiken om het wat makkelijker te maken. Duw ze terug met een speciaal bokkenbootje, nooit met je vingers.

Stap 5 • Knip je teennagels af met een nagelknipper. Knip je nagels altijd recht af, niet rond. 

Stap 6 • Tijd voor nagellak! Kies een leuke kleur nagellak uit en lak je nagels. Gebruik een teenspreider als je dat handig vindt. Laat het goed drogen.

Stap 7 • Smeer je voeten nu in met een vettige crème. Een bodylotion kan genoeg zijn, maar als je last hebt van hele droge voeten, raad ik je body-butter aan. Zo worden je voeten zijdezacht.



Als het goed is, zien je voeten er nu al een stuk beter uit dan voor je aan dit stappenplan begon. Op deze manier heb je baby-zachte voeten. Het is vooral in de winter belangrijk dat je je voeten goed insmeert en verzorgt, want door de kou kunnen je voeten flink wat verzorging nodig hebben. Veel succes! Liefs, Vera.