Gastblog: Cupcakes

03-03-2014 06:00

Ik ben Dianne Vreman en ik heb een foodblog Zoet en Bloem op www.zoetenbloemstyling.nl. Ik schrijf af en toe ook voor andere blogs en nu mag ik ook voor Face Fantastic schrijven en dat vind ik natuurlijk fantastic :-)

Ik heb gekozen voor een recept van lekker zoete roze cupcakes want die staan gewoon altijd superfeestelijk. Dus heb je iets te vieren? Er gaat niets boven een schaal mooie cupcakes. Hier volgt het recept voor 16 stuks.

Ingrediënten voor de cupcakes
115 gram boter
115 gram fijne kristalsuiker
2 losgeklopte eieren
115 gram zelfrijzend bakmeel
Ingrediënten voor het glazuur
200 gram poedersuiker
2 eetlepels lauw water

Verder eventueel nog kleurstof voor het glazuur (ik heb twee druppels bietensap gebruikt om de witte suiker prachtig rose te maken) en natuurlijk versiering voor er bovenop. Dit kan kant en klare taartversiering zijn, of ook snoepjes zoals tumtummetjes. Laat je fantasie de vrije loop, alles is mogelijk.

Bereidingswijze
1. Verwarm de oven voor op 180 graden. Zet 16 dubbele papieren bakvormpjes op een bakplaat
2. Klop de boter en suiker in een kom licht en luchtig. Klop beetje bij beetje de losgeklopte eieren erdoor. Spatel het zelfijzend bakmeel er met een metalen lepel door.
3. Schep het beslag in de vormpjes en bak ze 15-20 minuten in de oven, tot ze goed gerezen zijn. Neem de cakejes uit de oven en laat ze afkoelen op een rooster.
4. Zeef voor het glazuur de poedersuiker boven een kom en voeg zoveel water toe dat er een glad papje ontstaat. Roer er desgewenst een paar druppels kleurstof door. Verdeel het glazuur over de cakejes. Versier de cupcakes naar eigen fantasie.

Comments

Geen commentaar gevonden.

Nieuw bericht