Review: De Blogbijbel

26-02-2014 06:00
Ik vond het wel weer eens tijd voor een boek-review! Het laatste boek dat ik reviewde was over het boek Kick Fearless, alweer een hele tijd geleden. Dus ik vond het weer eens tijd voor een boek-review. Vandaag ga ik hét bloggersboek met je doornemen: De Blogbijbel! Kijk je met me mee wat ik er van vond?
De blogbijbel is geschreven door Carlijn Bekker. Dit boek heeft 80 bladzijdes en is uitgebracht in januari 2014. De naam zegt het natuurlijk al: het gaan over bloggen! Vind ik persoonlijk een ge-wel-dig onderwerp, omdat het mijn passie is. Het is natuurlijk bedoeld voor meiden die een blog willen beginnen of er een hebben. Persoonlijk denk ik dat als je heel veel blogs leest en je wil er meer over weten, dat dit misschien niet iets voor  jou is. Ik denk dat het echt bedoeld is voor als je zelf wil bloggen. 
 
Zoals ik al zei vind ik dit natuurlijk super gaaf! Er is een boek over mijn passie! Ik las de achterkant en het sprak me meteen aan. Dit boek is geschikt voor beauty-, fashion- en lifestyle- bloggers! Het begint met de basis tips voor als je een blog gaat maken, daarna gaat het echt over het schrijven, het plannen, hoe je het aanpakt met je foto's, je social media en hoe je statestieken werken. 

Wat ik erg fijn vind aan het boek is dat het duidelijk geschreven is. Er wordt helder verteld over dat bloggen best hard werken is, dat je het vaak moet doen, je website bij moet houden en dat het niet een manier is om zomaar aan gratis spullen te komen! Met De Bloggijbel bouw je stap voor stap naar een écht goed blog. Dus met blogschema, fotografietips en hoe je moet omgaan met haat. Dat zijn de stappen die iedere blogger eigenlijk moet weten, super handig dus!

Wat ik ook heel leuk vind aan dit boek, zijn de illustraties! Die zijn gemaakt door Emmi Ojala. Wat ik zo mooi vind aan die illustraties is dat het te maken heeft met mijn passie, dat is gewoon heel leuk. Maar niet alleen daarom, ook omdat het gewoon heel leuk getekend is. 
Je leest het: ik vind het geweldig. Ik ben écht fan van dit boek! Ik heb natuurlijk ook herhaling gelezen/gezien, maar ik heb ook veel nieuws geleerd! Het is ook gewoon zo leuk geschreven! Voor iedereen met een blog: aanrader. Fantastisch! Ik vind het echt hét boek om naast je te hebben liggen tijdends het bloggen. Ook als je een blog wil beginnen, kan dit boek(je) je heel erg helpen! Ik ben er dolblij mee! Ik ben helemaal weg van dit boek! Mocht je hem ook willen bestellen, dat kan via bol.com voor € 10.

Comments

blogbijbel

Dianne 28-02-2014
Ik heb hem ook gelezen en ik vind het ook een heel handig boek.

Re:blogbijbel

Vera 02-03-2014
Leuk om te horen Dianne!

Leuk

Vera 26-02-2014
Hooooooi, met je naamgenootje, haha ^^^ Lueke review, ik ga hem wss ook bestellen

Re:Leuk

Vera 28-02-2014
Leuk! Heel veel plezier ermee! xxxx

Nieuw bericht